Bendrakūros procesai gali padėti rasti efektyvias ir daugiausia potencialo turinčias idėjas dirbti su įvairiais iššūkiais. Kaime, miestelyje ar didmiestyje galime jums padėti inicijuoti, vystyti ir įgyvendinti jums svarbius projektus. Jei norite pradėti bendrakūros ir/ar regeneruojančios vietokūros procesą susisiekite dėl pirmos nemokamos 45 min konsultacijos nuotoliniu būdu. Mielai papasakosime apie mūsų taikomus metodus ir aptarsime bendradarbiavimo galimybes.
Mes galime fasilituoti regeneruojančios vieotkūros ir bendrakūros procesus inicijuojamus jūsų verslo, organizacijos ar bendruomenės. Šie procesai yra naudingi keliant tikslus susijusius su darniu vystymusi, klimato kaitos švelninimo bei prisitaikymo ir urbanizuotų teritorijų iššūkiais. Projektuose integruojame darnumo mokslo, regeneruojančios vietokūros, dalyvaujamojo dizaino, kultūros ir meno sričių žinias, kurias yra sukaupusi KD komanda.
Šiuose procesuose KD komanda vadovaujasi keturiais dalyvaujamųjų procesų principais, todėl jų metu visi dalyvaujantys įgyja naujų žinių ir įgūdžių vykdyti tokius procesus ir savarankiškai. Šie principai yra:
ĮSIKLAUSYMAS. Norint dirbti su kompleksinėmis sistemomis, projektais ir vietomis, būtina į visa tai žvelgti holistiškai ir įvairiapusiškai. Tam svarbi disciplinų, požiūrių ir interesų įvairovė. Tam, kad įvairovė taptų stiprybe, ugdome ir vystome įsiklausymo į vietą ir žmones įgūdžius.
LANKSTUMAS. Proceso dizainas užtikrina erdvę kūrybai ir naujų idėjų bei krypčių integravimui. Fasilitatorės tikslina ir koreguoja procesą, atsižvelgdamos į dalyvių refleksijas. Dalyvių lankstumas reiškiasi įsiklausymu ir mokymusi bendrakūros proceso metu.
MOKYMASIS. Kadangi bendrakūroje nėra vieno galios centro ir dalyvauja įvairių požiūrių žmonės, vykstant tokiam procesui mokosi visi. Į procesą ir sesijas einama atrasti, sužinoti ir kurti, o ne įrodyti, pasakyti ir blokuoti. Dalyviai mokosi vieni iš kitų ir kuria bendrą supratimą.
BENDRAKŪRA. Proceso dalyviai turinį, įžvalgas, rezultatą ir sprendimus kuria bendrai. Bendrakūroje nėra vieno galios centro. Tokio proceso metu vyksta savireguliacija: dalyviai prisiima atsakomybę už savo dalyvavimą, įsitraukimo lygį ir proceso bei rezultatų kokybę.
Perkant šią paslaugą su užakovais kuriame bendrakūros procesą, jo dizainą, bendrakūros priemones ir esant poreikiui KD komanda jį fasilituoja. Taip padedame inicijuoti ir įgyvendinti bendrakūros, įtraukties ir vietokūros procesus, kuriuose yra reikmė įtraukti įvairius žmones ir požiūrius. Naudojamais metodais kuriami ir stiprinami suinteresuotų šalių ryšiai, ugdoma dalyvavimo kultūra ir stiprinami dalyvaujančių bendradarbiavimo įgūdžiai.
Minimalios apimties projekto detalės:
Trukmė: 5-10 mėn.
Sesijų skaičius: 5-7 sesijos
Tipas: Nuotolinės ir/ar gyvos sesijos
Kaina: nuo 12 000 Eur (be PVM)
Susisiekite aptarti jūsų projekto idėją ar vietos iššūkį.
Pavyzdžiai

Užsakovas:
Tauragės rajono savivaldybės administracija
Įgyvendinimo laikotarpis:
2022-01-01 — 2022-11-30
KD komandos žiniomis, šis projektas – pirmasis bendrakūros principais grįstas, įtraukus procesas, ieškant priešprojektinių sprendinių labai ankstyvoje viešosios erdvės vystymo stadijoje šioje savivaldybėje. Šio proceso rezultatai – tai informacijos, įkvėpimo ir ryšio su vieta šaltinis visiems toliau su šia teritorija dirbsiantiems žmonėms. Proceso reikšmė, kokybė, inovatyvumas ir kūrybiškumas atsispindi tokiuose dalyvių komentaruose, kaip padėkos už galimybę dalyvauti, pasisakyti ir ne tik būti išklausytiems, bet ir matyti, jog jų pasiūlymai integruojami į rezultatus.

Finansuotojas:
Švedijos – Lietuvos bendradarbiavimo fondas
Įgyvendinimo laikotarpis:
2022-08-01 — 2023-07-01
Šiuo projektu buvo siekiama bendrakūros būdu sukurti mokymo(si) patirties formatą susijusį su darnumo ir klimato kaitos temomis, kurių Lietuvoje vis dar trūksta. Integruotos mokymo(si) patirtys naudingos ir mokiniams ir šias veiklas kuriantiems mokytojams. Darnumo mozaikos dienos programoje integruotos projekto vadovės žinios apie aplinkotyrą bei darnumo mokslą, profesionalios menininkės kūrybinės patirties žinios ir lietuvių kalbos, geografijos, dailės ir technologijų mokytojų kompetencijos. Dalyvavę mokytojai teigia kad tokie formatai yra mokymo(si) ateitis.