Darnumo mozaika

Bendrakūros projektas „Bendradarbiavimas kuriant integruotas darnumo pamokas Lietuvos mokykloms“ vyko 2022 metų Rugpjūčio 1 d. – 2023 metų Liepos 1 d. laikotarpiu. Šiuo projektu buvo siekiama bendrakūros būdu sukurti mokymo(si) patirties formatą susijusį su darnumo ir klimato kaitos temomis, kurių Lietuvoje vis dar trūksta. Integruotos mokymo(si) patirtys naudingos ir mokiniams ir šias veiklas kuriantiems mokytojams. Darnumo mozaikos dienos programoje integruotos projekto vadovės žinios apie aplinkotyrą bei darnumo mokslą, profesionalios menininkės kūrybinės patirties žinios ir lietuvių kalbos, geografijos, dailės ir technologijų mokytojų kompetencijos.

Bendradarbiavimą finansavo Švedijos – Lietuvos bendradarbiavimo fondas. Koncepto bendrakūros procesas truko 10 mėnesių, kurio rezultatas – 7 pamokų dienos programa pavadinimu „Darnumo mozaika“, išbandyta 2023 metų Gegužės 31 dieną, Kauno Jono Basanavičiaus gimnazijoje su trimis klasėmis (63 mokiniai).

DARNUMO MOZAIKA – 7 pamokų dienos programa

Pamoka Nr.1:
Susibūrimas aplink dienos temas.
Susitinkame, susipažįstame, pasitikriname grupės dinamiką ir santykius su dienos temomis. Fasilituoja Rūta Lukošiūnaitė.

Pamoka Nr.2:
Interaktyvi prezentacija darnumo, klimato kaitos ir sisteminio mąstymo temomis.
Susipažindinimas su temomis iš darnumo mokslo perspektyvos. Pristato ir fasilituoja Rūta Lukošiūnaitė.

Pamoka Nr.3:
Mokomasis žaidimas “Klimato freska”
.
Klimato kaitos sistemos ir veiksmų/pasekmių suvokimas. Fasilituoja mokytojai.

Pamoka Nr.4:
Klimato kaitos sistemos žemėlapio analizė.

Klimato kaitos sistemos, veiksmų/pasekmių analizavimas ir grupės įžvalgų gryninimas. Fasilituoja mokytojai.

Pamoka Nr.5:
Klimato sistemos suvokimo gilinimas.

Grupinių įžvalgų įgarsinimas bendrame rate, diskusija ir reflektavimas. Fasilituoja Rūta Lukošiūnaitė ir Evelina Šimkutė.

Pamoka Nr.6:
Darnumo mozaikos bendrakūra.

Kūrybinio proceso metu, vizualiai išreiškiamos mintys ir emocijos dienos temų kontekste. Fasilituoja Evelina Šimkutė.

Pamoka Nr.7:
Refleksija.

Individualaus ir grupinio reflektavimo bei įsiklausymo praktikos. Fasilituoja Rūta Lukošiūnaitė.

MOKYTOJŲ MINTYS APIE PROCESĄ IR SUKURTĄ PROGRAMĄ

Darnumo mozaikos dienos programą mokytojai įvertino kaip labai integralią, kurioje integruoti daugiau nei 3 dalykai. Šios programos kūrimas ir įgyvendinimas jiems buvo labai naudinga patirtis, kuri labai padės ateityje kurti ir įgyvendinti integruotas pamokas patiems bei įtraukti darnumo temą į savo mokomą dalyką. Visi mokytojai mano, kad Darnumo mozaikos dienos programoje darnumo tema atskleista įvairiai ir suprantamai. Jie rekomenduoja įgyvendinti tokios programos dienas mokiniams visose mokyklose ir mano jog tokių bendrakūros patirčių ir procesų mokytojams reikia daugiau.

“Darnumo mozaikos dienos programa tai puiki galimybė mokiniams susipažinti su darnumo mokslo svarba ir vystimusi. Mokytojams išbandyti savo jėgas integruotose pamokose ir supažindinti mokinius su ugdymo paradigmų platybe.”

“Darnumo mozaikos dienos programa tai mokinių atsiskleidimas įvairiapusiškai.”

“Labai didelė nauda, dabar dar daugiau šneku mokiniams apie klimato kaitą, naudoju žaidimą ir meną perteikti problemoms. Ačiū.”

“Mokiniams tai buvo labai unikali patirtis. Tokių veiklų jie neturėję, kad trys klasės skirtingo amžiaus kartu kažką mokytųsi o kad dar reflektuoti ir individualiai ir grupėje tai labai unikalu dabartinėse mokymo programose.”

“Sėkmingos integracijos pasekmė yra tada kai tu nebepastebi integracijos tai manau kad čia buvo labai sėkminga integracija. Tokie formatai yra mokymo(si) ateitis.”

“Ačiū už viso proceso kuravimą, lipdymą ir gražią patirtį!”

MOKINIŲ MINTYS APIE DIENĄ

“Suvokiau kad mes patys kenkiam sau.”

“Sužinojau kad reikia rūšiuoti ne todėl kad dėdės pasakė per teliką bet todėl kad tai turi ilgalaikes pasekmes mūsų gyvenimams.”

“Daug sužinojau apie klimato kaitą ir labai patiko jūsų vedamos užduotys.”

“Kartočiau.”

“Turėjau galimybę pagalvoti kaip norėčiau jaustis ateityje.”

“Sužinojau plačiau kokią žalą gali padaryti klimato kaita.”

“Jeigu nebūtų žmogaus, nebūtų problemos.”

“Po visų šitų žinių gal įsidėsiu atgal katalizatorių.”

“Su savimi išsinešu gerus įspūdžius iš veiklų.”

“Šiandien sužinojau kad klimato kaitą lemia labai daug veiksnių.”

“Sužinojau, kad klimato kaitos veiksniai veikia vienas kitą ir spartina klimato kaitą.”

“Sužinojau kad klimato kaita daro daug didesnę įtaką žemei nei įsivaizdavau.”

Dėkojame visiems skyrusiems savo laiką dalyvauti šiame projekte.

Projektą vykdė: Rūta Lukošiūnaitė.
Projekto partneriai: Kauno Jono Basanavičiaus gimnazija ir Všį „Kultūros dirbtuvė“.
Projektą finansavo: Švedijos – Lietuvos bendradarbiavimo fondas.

Jei domina užsisakyti šią programą ir/ar kurti bendrakūros projektą savo mokykloje susisiekite!